5 Nisan 2020, Pazar
SON HABERLER
Buradasınız: Anasayfa / Haberler / Yeni Tiyatro Dergisi 2. Emek ve Başarı Ödülleri Verildi!
Yeni Tiyatro Dergisi 2. Emek ve Başarı Ödülleri Verildi!

Yeni Tiyatro Dergisi 2. Emek ve Başarı Ödülleri Verildi!

Yeni Tiyatro Dergisi 2. Emek ve Başarı Ödülleri, 5 Mayıs 2014 Pazartesi akşamı saat 20.00’da Cemal Reşit Rey Konser Salonunda gerçekleştirilen görkemli bir törenle sahiplerini buldu.

Tiyatro camiasından birçok sanatçı, akademisyen ve öğrencinin yoğun katılımının yanı sıra, sanatseverler de geceye yoğun ilgi gösterdi.

Yeni Tiyatro Emek Ödülleri bu yıl, kuruluşunun 100. yılı dolayısıyla İstanbul Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatrolarına, Prof. Dr. Dikmen Gürün‘e ve Güzin Özyağcılar‘la Erdal Özyağcılar‘a verildi.

Onur Ödülü ise, Cihan Ünal‘ın oldu. Cihan Ünal ödülünü alırken Shakespeare’in Atinalı Timon oyunundan sunduğu tiradla büyük alkış aldı. Yeni Tiyatro Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Erbil Göktaş yaptığı konuşmanın bir yerinde şunları söyledi: “Yeni Tiyatro’nun gerek yayınını sürdürürken, gerek ücretsiz oyun kitabı eklerini hazırlarken ve gerekse bu yıl 2.’sini gerçekleştirdiği Emek ve Başarı Ödülleri’nde dayandığı  yegane güç, bu “yeni” genç nesildir. Elbette okurlarımız, bizi destekleyen kurumlar, kuruluşlar ve Yeni Tiyatro dostları da var; Yeni Tiyatro’yu bugünlere hep birlikte getirdik. Çünkü bizim dayandığımız büyük sermaye kuruluşları yok; varımız yoğumuz işte biziz, kendimiziz. Yeni Tiyatro’nun bugünlere gelmesine katkı verenlere yürekten teşekkürler! “

Yeni Tiyatro Başarı Ödüllerinin 2014 yılındaki dağılımı şöyle:

Yılın Yapımı: Kim Korkar Hain Kurttan? / Oyun Atölyesi

Yılın Yönetmeni: Hira Tekindor / Kim Korkar Hain Kurttan? / Oyun Atölyesi

Aydın Arıt Yılın Oyun Yazarı: Apo Kaya / Ne İstediniz?/ Paso Tiyatro

Yılın Kadın Oyuncusu: Ülkü Duru / Yaşamak Denen Bu Zahmetli İş / İDT

Yılın Erkek Oyuncusu: Reha Özcan / Rain Man / Tiyatro Keyfi

Yardımcı Rolde Yılın Kadın Oyuncusu: Damla Sönmez / Savaş / Tiyatro Pürtelaş

Yardımcı Rolde Yılın Erkek Oyuncusu: Okday Korunan / Üç Kız Kardeş / İDT

Mediha Gökçer Umut Veren Genç Kadın Oyuncu: Ecem Uzun / Savaş / Tiyatro Pürtelaş

Beklan Algan Umut Veren Genç Erkek Oyuncu: Deniz Gürzumar / Sinan Süleymaniye’de / İDT

Yılın Sahne Tasarımcısı: Ayhan Doğan / Shakespeare / İBBŞT

Yılın Oyun Müziği: Selim Can Yalçın / Yuvaya Dönmek “Babam İçin”/ İBBŞT

Yılın Kostüm Tasarımcısı: Canan Göknil / Lysistrata / İBBŞT

Yılın Işık Tasarımcısı: Murat Selçuk / Yuvaya Dönmek (Babam İçin) / İBBŞT

Yılın Dans Düzeni: Sibel Erdenk / Kafkas Tebeşir Dairesi / Sadri Alışık Tiyatrosu

Yılın Dramaturgu: Zeynep Avcı / Hamlet / İDT

Türkçeye Katkı: Ataol Behramoğlu / Üç Kız Kardeş / İDT

Yeni Tiyatro Başarı Ödülleri bu yıl özel tiyatrolar ve kurumsal tiyatrolar arasında hemen hemen dengeli olarak paylaşıldı. Buna göre 16 dalda verilen ödüllerden 9’u ödenekli tiyatroların, 7’si özel tiyatroların oldu. Ödenekli tiyatrolar açısından  bakıldığında, ödüllerden 5’inin İstanbul Devlet Tiyatrolarına ve 4’ünün İstanbul Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatrolarına gittiği gözlendi. Özel tiyatrolar açısından ise, 7 ödülden 3’ünün Oyun Atölyesi ve Sadri Alışık gibi kurumsallaşmış tiyatrolara giderken, 4 ödülün Tiyatro Keyfi, Paso Tiyatro ve Tiyatro Pürtelaş gibi, tiyatromuzun çiçeği burnunda grupları tarafından kazanıldığı gözlendi. Bir diğer ilginç husus, kategorik olarak kadınlara ve erkeklere verilen ödüller hariç tutulduğunda, yani toplam 10 daldan sadece 3’ünde ödüllerin kadınlar tarafından kazanılmış olması. Bu dallar ise, kostüm tasarımı, dans düzeni ve dramaturgi.

Ödül törenine katılan tiyatro dünyasının seçkin sanatçıları Yeni Tiyatro Dergisi’nin güvenilir bir “marka” olduğunu, tüm tiyatronun yanı sıra opera, bale, dans gibi diğer sahne sanatları alanında da yayın yapmasından mutluluk duyduklarını belirttiler. Törene yazılı ve görsel basın da yoğun ilgi gösterdi.

Erbil Göktaş’ın tören sırasında yaptığı konuşma…

Çok değerli misafirlerimiz ve Yeni Tiyatro Dostları,

Yeni Tiyatro Dergisi 2. Emek ve Başarı Ödülleri törenimize hoşgeldiniz, sefa geldiniz, sefalar getirdiniz dostlar!

Bizlere sunulmuş, yaşam denilen bu armağanı dolu dolu yaşamak, güzellikleri çoğaltmak, şu göz açıp kapayıncaya kadar geçen ömrümüzü daha da anlamlandırmak için sanatla, edebiyatla, tiyatroyla uğraşıyoruz. Tiyatronun hammaddesi insandır; tiyatroda “canlı organizmalar” ilişkisini görürüz. Çünkü tiyatronun oluştuğu anda gösteriyi yansıtan da, izleyen de canlıdır. Tiyatro soluk alıp veren bir sanattır. Biz de soluk alıp veren dergimizle, hem tiyatroların ve tiyatronun daha iyi anlaşılmasını sağlamak, hem de var olan eksiklikleri vurgulayarak daha iyiye ulaşmak için çaba gösteriyoruz. Yaptığımız söyleşilerle, haberlerle, inceleme ve denemelerle bütün amacımız, sanatımızın mükemmelliğe doğru bir adım yaklaşmasına hizmet etmek. Bu konuda eleştiri yazılarının da özellikle faydalı olduğuna inanıyorum. Elbette eleştiri, doğası gereği, olumlu yönleri dile getirdiği gibi, asıl aksayan ve eksik olan yanları vurgular. Bundan da alınmamak gerekiyor. Eskilerin deyimiyle, tenkitten herkesin öğreneceği çok şey var. Ne var ki dilin de kemiği yok; her eleştirmenin farklı bakış açısı ve özellikle de farklı tarzı var. Dolayısıyla bazen kantarın topuzu kaçabiliyor. Bu da günlerce, aylarca çalışmış, yüreğini, beynini, bütün varlığını ortaya koymuş sanatçılarımızı üzebiliyor. Bu bağlamda eleştirinin öncelikle nesnel olması, eleştirmenlerin de biraz “empati” duygusuyla hareket etmesi gerekiyor. Toplum olararak da, birey olarak da bugünlerde en çok gereksindiğimiz şey, empati. Kendimizi ne kadar başkalarının yerine koymayı becerebilirsek o oranda kendimize yapılmasını istemediğimiz şeyleri başkalarına yapmaktan uzak durabiliriz. Başkalarının hak ve özgürlüklerine saygı gösterebiliriz. Demokrasi kültürü de tam olarak buradan beslenmez mi zaten? Yani dostlar, ne kadar empati, o kadar demokrasi! Bu bağlamda, Yeni Tiyatro Dergisi, doğduğu günden beri, yani yedi yıldır hep demokratik bir platform dergisi olmayı hedeflemiştir. Düşüncesi ne olursa olsun, “tiyatro yapan” herkes bizim ilgi alanımızdadır. Kurumsal tiyatrolarımız kadar, özeltiyatroları da, alternatif tiyatroları da izleyip herkese yer vermeye özen gösteriyoruz. Adımızdaki “yeni” sözcüğüne karşı duyduğumuz sorumluluk gereği bugüne kadar birçok yeni eleştirmen ve tiyatro yazarı yetiştirdik. Dergimizi kronolojik olarak tarayacak olanlar göreceklerdir ki, Yeni Tiyatro’da yazanların en az yarısı, 7 yıllık serüvenimiz boyunca, bu camiaya bizim kazandırdığımız kişilerdir. Yeni Tiyatro’nun gerek yayınını sürdürürken, gerek ücretsiz oyun kitabı eklerini hazırlarken ve gerekse bu yıl 2.’sini gerçekleştirdiği Emek ve Başarı Ödülleri’nde dayandığı yegane güç, bu “yeni” genç nesildir. Elbette okurlarımız, bizi destekleyen kurumlar, kuruluşlar ve Yeni Tiyatro dostları da var; Yeni Tiyatro’yu bugünlere hep birlikte getirdik. Çünkü bizim dayandığımız büyük sermaye kuruluşları yok; varımız yoğumuz işte biziz, kendimiziz. Yeni Tiyatro’nun bugünlere gelmesine katkı verenlere yürekten teşekkürler! Dergimizin son dört yılındaki basımında bizlere her türlü kolaylığı sağlayan Kayhan Matbaacılık ve çalışanlarına, Ali Taşdöğen dostumuza özel teşekkürler. Son 40 sayıdır, ayrıca 20 ayrı ücretsiz oyun kitabı ekini de saymam lazım, birlikte yürüyoruz bu yolu. Lafı çok uzattım, kusuruma bakmayın. Saygı, sevgi ve dostlukla hepinizi selamlıyorum. Nice Yeni Tiyatro Emek ve Başarı Ödüllerine!!!

SUNUMDA UNUTULAN HAŞMET ZEYBEK’E ÖZEL NOT: (2. KONUŞMA) Bu arada çok özel bir selam göndermek istiyorum, geride bıraktığımız yıl sonsuzluğa uğurladığımız çok sevdiğim bir dostuma, Haşmet Zeybek’e, Haşmet Abi’ye. Az evvelki “kaybettiklerimiz” sunumunda Haşmet Abi’nin unutulduğunu gördüm; olacak iş değil tabii. Sen unutulacak adam değilsin Haşmet Abi, rahat ol. “Ruhun” buralarda dolaşıyorsa rahatsız olmasın… Seni ne bu memleketin tiyatrosu unutabilir, ne de tiyatrocuları. Basit bir montajcı hatası, yani tiyatronun dışından. Kusurumuza bakma. Seni çok seviyoruz Haşmet Abi. Haşmet Abi’nin yanı sıra Tuncay Özinel ve Tacettin Diker de unutulmuş. Ama beni en çok Haşmet Abi’nin atlanması irkiltti, ne yalan söyleyeyim. Dost olmamızdan tabii. Artık bir “marka” omuş Yeni Tiyatro Dergisi Ödüllerinin böyle “hatalar” yapmaması lazım dostlar. Bunun için de var gücümüzle çalışacağız…

 

Hakkında Yeni Tiyatro

Yoruma kapalı.